Od česa vse je odvisna cena izdelave spletne strani - Reflektor Marketing
parallax background

Od česa vse je odvisna cena izdelave spletne strani

Smo v digitalni dobi, kjer je imeti spletno stran nekaj normalnega oz. recimo kar obveznega. Brez spletne strani je skoraj tako, kot če bi na sestanek prišli brez vizitke. Zaradi tega pa je v zadnjih letih poraslo tudi število raznolikih ponudnikov izdelave spletnih strani, kjer se cene gibljejo od nekaj sto pa do več tisoč eurov.


Prav zaradi tako velike razlike v cenah sem se odločil zapisati različne faktorje, ki vplivajo na ceno izdelave spletne strani. Pa poglejmo:

1. Domena in gostovanje spletne strani


Cena domene in gostovanja sicer ne predstavlja glavnega stroška, vendar je vsekakor del cene, ki ga je treba upoštevati. Glede na zahteve spletne strani in preobremenjenost strežnikov je potrebno izbrati ustrezno gostovanje.


Gostovanje je poleg samega načina izdelave spletne strani eden izmed dejavnikov za hitro delovanje spletne strani. Za manjša podjetja in individualne podjetnike, ki šele začenjajo, so dovolj deljeni strežniki, medtem ko pri večjem številu obiskovalcev in preobremenjenosti spletne strani pride v poštev VPS gostovanje.

2. Želje in cilji naročnika


Želje in cilji naročnika pri izdelavi spletne strani so zelo različni. Tudi zahteve se zelo razlikujejo, saj nekateri želijo bolj enostavno, informativno naravnano spletno stran, medtem ko drugi želijo imeti bolj prodajno naravnano z več funkcionalnosti.


Na podlagi tega se naredi načrt in zasnova spletne strani, saj je naročnika potrebno zadovoljiti. Pogosto je tako, da želimo ljudje spletno stran s pomočjo katere bi pridobivali nove stranke in povpraševanja, vendar je v veliko primerih takšna stran nekoliko bolj kompleksna in podrobno izdelana, kar pa zviša tudi ceno.

3. Dizajn spletne strani


Dizajn spletne strani je eden glavnih dejavnikov cene izdelave spletne strani. Spletna stran se lahko dela po predlogah (ang. template) ali pa se grafično oblikuje in se tako zagotovi unikatnost in popolna prilagodljivost potrebam podjetja.


S tem je povezana tudi cena. Za izdelavo spletne strani po predlogi se na trgu gibljejo cene že od nekaj sto eurov navzgor, medtem ko so z ničle sprogramirane in posebej oblikovane strani nekoliko bolj zasoljene.


Oglejmo si primer manj privlačnega in dobrega dizajna spletne strani, da bomo lažje razumeli razliko v kvaliteti dela in posledično tudi ceni. Zaradi nenadne inspiracije sem pobrskal po Googlu za United Kingdom vet clinic. Poglejmo rezultat:




Zgornja spletna stran bi lahko bila nekoliko bolje oblikovana, kot ste najverjetneje opazili. Določene barve so preveč kontrastne in postavitev je preveč razmetana. Spletna stran sicer po imenu in sliki sporoča, da delajo v veterini, vendar pa bi po naslovu rekli, da so spletna trgovina s hrano za živali.


Predvsem pa ni najbolje to, da razen telefonske številke ne najdete koristnih informacij takoj na prvi pogled. Meni osebno celo izgleda nekoliko "spammy", tako kot tiste spletne strani, ki so polne utripajočih, kontrastnih oglasov za izdelke, ki vam ponujajo le prazne obljube.


Poleg tega pa imajo kar 4 različne telefonske številke. Ena je emergency, druga je splošna 080, tretja WhatsApp in še alternativna pod WhatsApp številko. Pozornost zmotijo tudi gumbi socialnih omrežij, ki so zaradi svoje barve privlačni, vendar so na tem mestu popolnoma brez svoje funkcije.


Naredimo kratki test. Oglejte si sliko strani še enkrat, vendar le za 5 sekund. Poskusite odgovoriti na vprašanja, kot so:
- kje se podjetje nahaja,
- katere storitve opravljajo oz. kje najdete več storitev,
- kakšen je njihov odpiralni čas?


Najverjetneje ste našli informacije pri bolj podrobnem pregledu, vendar ni optimalno, da morajo obiskovalci iskati osnovne informacije po spletni strani, saj bi jim morale biti zagotovljene nemudoma. Ne vem ali ste opazili, sam sem šele po ponovnem pregledu strani ugotovil, da je veterinar pravzaprav iz Dubaja in da je ime podjetja BRITISH veterinary hospital.

Druga stran, ki si jo bomo ogledali je Emerson Vet, ki so dejansko iz Velike Britanije. Naredimo 5 sekundni test in gremo nato naprej...




Očitno je, da se ukvarjajo z veterino. Naslov, ime podjetja, slika in podnaslovi v spodnjih kvadratkih to sporočajo. Ste našli njihov kontakt, kje najdete njihove storitve, odpiralni čas? Morda bi lahko dodali še “find us” desno zgoraj ali kaj podobnega, vendar splošno gledano je stran prijetna na ogled in funkcionalna. Se strinjate?


Prav tako mi je zelo všeč, da imajo v zgornji meni vrstici označene “emergencies” z drugo barvo, saj moramo ob slučajnih primerih zdravstvenih težav naših živali nemudoma najti to informacijo.

4. Mobile friendly spletna stran


Mobile friendly je nova osnovna zahteva že skoraj vsake spletne strani, saj je vedno več uporabnikov na mobilnih napravah. Raziskave kažejo, da je v letu 2015 in 2016 več ljudi uporabljalo za obisk spletnih strani mobilne telefone kot pa računalnike. Zaradi tega morajo biti spletne strani mobilnim uporabnikom prilagojene, da jim zagotovimo maksimalno dobro uporabniško izkušnjo.


Poleg tega Google in njegove neprestane posodobitve zahtev za prikazovanje med vrhnjimi rezultati v iskalniku ocenjuje tudi ali je stran prilagojena za mobilne naprave. Torej se tiče tudi SEO optimizacije.

5. Funkcionalnost spletne strani


Že zgoraj smo ugotovili, da sta dizajn in funkcionalnost spletne strani zelo povezana. Vsaj na Reflektor Marketingu radi tako gledamo na to, saj popolno grafično oblikovana spletna stran ne prinese nobene koristi, če ni praktična in funkcionalna za uporabnika.


Funkcionalnost spletne strani je potrebno skrbno načrtovati in tudi po sami izdelavi spletne strani določene oblikovne elemente testirati. Samo tako lahko na podlagi vedenja obiskovalcev na spletni strani dejansko ugotovimo, katere zadeve so bolj in katere manj učinkovite.


Dovolj pove že sama številka, da lahko barva gumba poveča delež klikov tudi do 36%.

6. Priprava in urejanje tekstov za spletno stran


Dodatni strošek pri izdelavi spletne strani je tudi priprava in urejanje tekstov za spletno stran. Ponavadi je proces takšen, da določene strokovne tekste napišejo ponudniki storitev, katere pa naknadno “začinimo” in optimiziramo za SEO.


Pri pisanju tekstov je potrebno tudi upoštevati, v katerem obdobju nakupnega procesa predvidevamo, da je obiskovalec med prebiranjem določene vsebine. Na primer nekoga, ki je odločen, da bo naročil določene storitve, zanima predvsem način naročila, kakšne dodatne garancije, v kolikem času bo storitev izvedena ipd.


V primeru, ko pa se obiskovalec še ni odločil za določeno storitev, pa mu moramo nuditi dovolj informacij, katere bodo pripomogle k njegovi odločitvi. To pomeni kako izgleda izvajanje te storitve, katere so koristi, v čem se storitev razlikuje od konkurentovih, kakšna je cena ipd.

7. Priprava slik za spletno stran


Če želimo kvalitetno spletno stran in da le ta teče kot urica, moramo imeti tudi slike potrebno pripravljene za spletno stran. Kot prvo, morajo biti slike profesionalne in ustrezne kvalitete, saj tako dosežemo profesionalni izgled spletne strani.


Kot drugo, pa morajo biti shranjene za splet, saj je dobro, da zasedejo čim manj prostora na serverjih in ne upočasnijo spletne strani. Če se morda sprašujete kako shraniti, oziroma izvoziti sliko za splet v Photoshopu:




V primeru, da že imate svojo spletno stran in bi želeli preveriti njeno hitrost, lahko uporabite PageSpeed Insights od Googla, ali GTmetrix.

8. SEO optimizacija spletne strani


SEO optimizacija je dandanes zelo pomembna stvar pri izdelavi spletne strani, saj ob dobri optimizaciji spletne strani prilezete med prve rezultate v iskalnikih kot je Google in s tem pridobite veliko število obiskovalcev.


Dobra in kvalitetna SEO optimizacija pravtako predstavlja dodaten strošek oz. višjo ceno izdelave spletne strani, ki pa se po mojem mnenju še kako izplača in povrne. Optimizacija je dolgoročna, katere del je tudi vsebinski marketing, s katerim poskrbimo za kreiranje nove vsebine in ciljanje določenih ključnih besed s pomočjo prispevkov.


Za konec


Težko je reči, kakšna je povprečna cena izdelave spletne strani. Videli ste, da je prisotnih kar nekaj dejavnikov in različnih postopkov med izdelavo spletne strani, ki vsak zase vplivajo na ceno izdelave.


V primeru izdelave konkretne spletne strani, ki lahko konkurira ostalim in izstopa, moramo upoštevati vse zgoraj navedene faktorje, saj lahko le tako pridemo do kvalitetne spletne strani. Saj veste, kaj pravijo - malo denarja, malo muzike.


Na katere stvari bi bili sami najbolj pozorni pri izdelavi spletne strani? Bi naročili dovršeno in popolnoma optimizirano, ali bi ubrali kakšno srednjo, cenejšo pot?

Delite s prijatelji:
Marko Berlan
Marko Berlan
Ključni člen med analitiko in oglaševanjem. Je mnenja, da mora za vse obstajati razlog in da je zmeraj mogoče stvari še izboljšati.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja