Facebook oglaševanje - potrata denarja ali prava izbira? - Reflektor Marketing
parallax background

Facebook oglaševanje – potrata denarja ali prava izbira?

Facebook oglaševanje je vedno bolj popularno in dostopno večini ljudi. Na Facebooku so opravili odlično delo in omogočili oglaševanje širši množici ljudi - praktično vsakemu, ki se za to odloči. Na ta način so ljudem olajšali pričetek oglaševanja. Pri tem pa pride do določenih težav.


Ljudje se neprestano pritožujejo, da je digitalno oglaševanje, še posebej Facebook oglaševanje, potrata denarja in da enostavno ni učinkovito. V veliko primerih je to zato, ker se oglaševanja lotijo napačno. Realno gledano je lahko velika razlika med znanjem in veščinami uporabe Facebook oglaševanja širše množice in oglaševalcev, ki vsakodnevno oglašujemo in se tudi neprestano dodatno izobražujemo.


Ravno zato lahko pride do velike razlike v učinkovitosti in splošnega mišljenja, da je oglaševanje na Facebooku neučinkovito in potratno. Oglejmo si nekaj pomembnih stvari, ki vplivajo na uspešnost in ceno Facebook oglaševanja.

1. Kako facebook oglaševanje deluje


Predno ugotavljamo, ali je Facebook oglaševanje profitabilno ali ne, poglejmo kako sploh deluje.


Oglaševanje na Facebooku ponuja iz meseca v mesec več možnosti. Lahko oglašujete svoje objave, svojo Facebook stran, oblikujete posebne oglase za ciljno skupino, pridobivate kontakte, peljete ljudi na svojo spletno stran, povečate konverzije na spletni strani in še in še…


Na začetku kreiranja kampanje nam Facebook ponudi različne načine oglaševanja glede na cilj, ki ga želimo doseči.




Vsak od teh načinov oglaševanja deluje na nekoliko drugačen način. Najbolj razširjen in enostaven način oglaševanja je s ciljem pridobivanja všečkov strani in promoviranja objave. Ta dva najdete pod zavihkom “Engagement”.


Čeprav sta najbolj razširjena načina oglaševanja, pa nista nujno tudi najbolj učinkovita. Dejstvo je, da vsak raje vidi veliko število všečkov na strani in različnih objavah, vendar pa to ne pomeni, da bodo ti všečki pripomogli k doseganju ciljev oglaševanja.


Po določanju ciljev nas Facebook pelje skozi različne korake segmentacije oz. targetiranja različnih uporabnikov, katerim se bodo naši oglasi prikazovali. Ta korak je ZELO pomemben in mu veliko ljudi ne posveča dovolj pozornosti. Potrebno je čim bolj ciljano zastaviti svojo ciljno skupino, saj bo le tako oglas učinkovit in cilji doseženi.




Ustvarite lahko tudi ciljno skupino na podlagi obiskovalcev vaše spletne strani in ljudi, ki imajo podobne interese in vedenjske značilnosti. Je pa pomembno, da imate vsaj približno predstavo o tem, katere so skupne lastnosti in interesi večine vaše ciljne skupine.

2. Facebook dražba oglasov


Podobno kot pri Google Adwords oglasih se tudi v ozadju Facebook oglaševanja neprestano odvija dražba oglasov. To je sistem mnogih zapletenih algoritmov, na podlagi katerih se določi strošek našega oglasa in komu je prikazan.


Eden večjih faktorjev uspešnosti oglasov pa je Facebookov “Relevance Score”. Relevance Score je ocena oz. faktor kakovosti in relevantnosti oglasa, ki ga vsak oglas prejme na podlagi različnih dejavnikov, kot so všečki, kliki, komentarji, delitve ipd.




Prejmete lahko oceno od 1-10 za vsak posamezen oglas, kjer je 10 najvišja ocena in 1 najnižja. Preden pa se ocena prikaže, mora imeti oglas vsaj približno 500 ogledov.


Zakaj je Relevance Score pomemben


• dober Relevance Score pripomore k cenejšemu oglaševanju, saj Facebook tretira vaš oglas kot primerno in relevantno vsebino za ljudi, katere ciljate.
• pomaga vam ugotoviti ali so oglasi kvalitetni, ali pa bi jih lahko še izboljšali
• pomaga vam testirati in primerjati različne oglase

3. Kaj želite doseči s Facebook oglaševanjem


Prvo vprašanje, ki si ga morate zastaviti pred izvajanjem Facebook oglaševanja je, kaj želite z njim doseči. Ali je to prepoznavnost blagovne znamke, lažje komuniciranje s ciljno skupino, povečanje interakcije z blagovno znamko, povečanje prodaje, povečanje zadovoljstva obstoječih kupcev itd.


Ključno je vedeti, kaj želite doseči, saj se na podlagi tega izbere optimalen način oglaševanja. Prav tako je velika razlika v oblikovanju ciljne skupine in oblikovanju oglasa glede na cilj.

4. Targetiranje ciljne skupine


Kot smo že omenili, potrebno je poznati svojo ciljno skupino, da jih lahko čim bolj natančno opredelimo tudi pri Facebook oglasih. Targetiranje je KLJUČNA stvar za uspešno oglaševanje.


Mislite si: ”Saj poslujemo le na eni lokaciji in je dovolj, če vnesem lokacijo, kjer se bodo oglasi prikazovali.” Vendar ni dovolj. Oziroma rečimo raje drugače - z ožjim targetiranjem lahko dosežete boljše rezultate po nižji ceni. Torej zakaj ne bi določili nekoliko ožje ciljne skupine? Prikazovanje oglasov ljudem, ki jih vaše stvari ne zanimajo, nima smisla. Je le potrata denarja.


Ljudi lahko ciljamo na podlagi različnih lastnosti: na podlagi lokacije, starosti, spola, interesov, povezav (z drugimi stranmi na Facebooku), zakonskega stana, izobrazbe, delovnega mesta, naprave (računalnik, tablica, mobilnik…) in še kar nekaj podrobnejših lastnosti.


Z natančnejšim ciljanjem boste dosegli morda manjše število ljudi, vendar pa bodo ti bolj zainteresirani za vaš oglas in bodo rezultati boljši.


Prav tako bodite pozorni na pozicioniranje oglasov, saj Facebook forsira oglaševanje na Instagramu, ki pa je zgodba zase in v večini primerov Instagram ni učinkovit oglaševalski kanal. Tako da priporočam, da odstranite kljukico pri Instagramu, saj vam bo predstavljal le strošek.




Če pa vas oglaševnje na Instagramu kljub temu zanima, pa je bolje oblikovati posebej kampanjo in oglasno skupino za Instagram.

5. Oblikovanje vsebine oglasa


Vsebina oglasa je prav tako eden ključnih dejavnikov uspešnosti oglaševanja na Facebooku. Tukaj morate ponovno prvo pomisliti na vašo ciljno skupino. Kaj jim je všeč, kakšna vsebina, na kakšen način komunicirajo, kako tvorijo stavke, kaj jih privlači, kakšne so njihove nakupne navade, interesi ipd.


Na podlagi vsega tega boste lažje oblikovali vizualne elemente oglasa in samo vsebino oglasa, ki jih bo pritegnil in prepričal v dejanje.


Kot primer sem ustvaril dva oglasa za namišljeno spletno trgovino s pasjo hrano in ostalimi izdelki, da boste lažje razumeli in videli razliko med slabše in boljše oblikovanim oglasom.

Najverjetneje vas bolj pritegne drugi, ki apelira na čustva lastnikov psov, poleg tega pa nudi več informacij in je na oko bolj privlačen. Ljudje s psmi, znani tudi kot “dog loverji”, se navežejo na svoje ljubljenčke bolj kot na večino soljudi in gojijo do njih posebna čustva, katera želimo vzpodbuditi tudi z oglasi.


Da pa bi lahko zanesljivo ugotovili, kateri oglas je boljši in na katerega se ljudje odzivajo, bi morali spremljati analitične podatke posameznega oglasa, jih med seboj primerjati in na podlagi tega oglase optimizirati.

6. Optimizacija in osredotočanje na KPI-je


Pri Facebook oglaševanju se osredotočajte na KPI-je (key performance indicator) oz. po slovensko ključne kazalnike uspešnosti. Ti vam bodo pokazali, ali je vaš oglas uspešen, ali ne in katere stvari bi bilo potrebno izboljšati.


Tudi kazalniki uspešnosti, na katere moramo biti pozorni, so različni glede na cilj in vrsto oglaševanja, vendar pa lahko izpostavim nekaj najbolj splošnih in najbolj pogostih:

• Število všečkov objave
• število komentarjev
• število delitev objave
• število klikov
• število klikov na povezavo

• število konverzij (število nakupov)
• cena na interakcijo
• cena na klik povezave
• cena na konverzijo

Z neprestanim spremljanjem teh parametrov boste imeli jasno predstavo o tem, kako dobro se vaši oglasi obnesejo.

7. Prednosti Facebook oglaševanja


Vaši potencialni odjemalci so na Facebooku.
Veliko ljudi je na Facebooku, zaradi česar je odličen oglaševalski kanal. Poleg tega ljudje uporabljajo Facebook za razvedritev in so veliko bolj dojemljivi za oglase, kot pri nekaterih drugih načinih oglaševanja, s katerimi smo že nasičeni.


Oglaševanje na Facebooku je relativno poceni
Glede na možne rezultate je Facebook oglaševanje dokaj poceni. Z ustrezno oblikovanimi in ciljanimi oglasi lahko znižamo ceno interakcije na manj kot 0.05 eur.


Natančno ciljanje
Z natančnim ciljanjem lahko prikazujemo oglase ljudem z lastnostmi naših odjemalcev, s čemer dosežemo najbolj relevantno ciljno skupino in posledično povečamo učinkovitost in uspešnost.


Merljivi rezultati
Oglasi na Facebooku so s pomočjo podrobne analitike posameznih oglasov, oglasnih skupin in kampanj natančno merljivi, kar nam omogoča analizo vloženega denarja in jasno beleženje rezultatov.

8. Slabosti Facebook oglaševanja


Zahtevno oglaševanje brez potrebnega znanja in veščin
Facebook oglaševanje je lahko brez potrebnega znanja zahtevno in konec koncev tudi neučinkovito. Tukaj igrajo veliko vlogo tudi izkušnje, na podlagi katerih sem se osebno izognil že kar nekaj zapravljenim evrom.


Časovno zamudno
Če se ne spoznate na Facebook oglaševanje je lahko le-to zelo zamudno. Sama vzpostavitev oglasov ni toliko zamudna, koliko je naknadno spremljanje rezultatov, testiranje različnih oglasov in optimizacija za čim boljše učinke.


Brez občutka realnosti
Hitro lahko zapravimo preveč ali pa brez učinka, saj nimamo občutka, da vnovično dodajanje nekaj evrov in podaljševanje kampanj skupaj pripelje do večjih izdatkov kot smo si jih predstavljali.

Za konec


Za konec bi izpostavil, kar smo ugotovili skozi celotno besedilo. Facebook oglaševanje ni nujno potrata denarja, odvisno kako se ga lotimo. Odvisno je od znanja, časa in vloženega dela, ki ga namenimo ustvarjanju in upravljanju oglaševalskih kampanj.


Ob pravilni strategiji je lahko oglaševanje na socialnih omrežjih, posebej na Facebooku zelo učinkovito in dobičkonosno. Če pomislite - še vedno na tisoče in tisoče podjetij in oglaševalskih agencij oglašuje preko Facebooka, kar nam pove vse prej kot to, da bi bilo oglaševanje na Facebooku le potrata denarja.


Zelo me zanima, kako se vi znajdete s Facebook oglaševanjem? Ali beležite dobre rezultate? Ste prepustili oglaševanje kakšnemu strokovnjaku, ali ste enostavno obupali?

Facebook oglaševanje – potrata denarja ali prava izbira?
4.8 (96.36%) od 11 ocen
Delite s prijatelji:
Žiga Mlakar
Žiga Mlakar
Reflektorjev mastermind in marketinški navdušenec.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja