8 ključnih stvari pri pisanju bloga in prve blog objave - Reflektor Marketing
parallax background

8 ključnih stvari pri pisanju bloga in prve blog objave

Ste že kdaj pomislili na to, da bi pisali blog? Jaz sem, in prav to je bil povod, da sem začel raziskovati. Raziskoval sem, ali obstaja kakšna koristna vsebina o tem, kako začeti. Ugotovil sem, da sem se moral zelo namučiti, preden sem našel koristne informacije, zato sem se odločil, da vam iskanje olajšam.


Za vse, ki ste razmeroma novi pri pisanju bloga, sem zapisal 8 ključnih stvari o pisanju bloga in prve blog objave.

1. Zakaj boste pisali blog?


Nekateri pišejo blog, saj čutijo potrebo po izražanju svojega mišljenja in lažjega izražanja, večina ljudi pa piše blog zaradi svojih bralcev. Tudi mene žene želja po dodatnem izobraževanju obiskovalcev naše spletne strani, da se skupaj naučimo nekaj novega - vi skozi branje, jaz skozi pisanje.


Kot prvo in eno najpomembnejših stvari bi izpostavil to, da je najpomembnejša vsebina. Če želite uspeti v pisanju bloga, morate dati bralcem nekaj izredno koristnega, nekaj novega, poučnega, lahko tudi zabavnega, torej karkoli, kar jih bo pritegnilo.


Pisanje bloga je del vsebinskega marketinga. Dandanes pa je vsebinski marketing vedno bolj pomemben iz naslednjih ralogov:


• vsebina privablja ljudi na vašo spletno stran
• lahko pokažete in razložite ljudem kaj počnete, na kaj se spoznate
• pomaga vam graditi odnos okrog vaše blagovne znamke
• pripomore k pretvarjanju obiskovalcev spletne strani v vaše odjemalce


Ste že kdaj prebrali blog objavo in si mislili: “Uau, to pa je bilo res vredno prebrati, saj sem se ogromno naučil!”? Če se vam je to že zgodilo, potem veste o čem govorim. Če se vam še ni zgodilo, pa upam, da boste razumeli po končanem branju te objave ;)

2. Kaj in za koga boste pisali v blogu


Bistveno pri blogu je, da morate pisati o vsebini, ki bo koristila in zanimala vašo ciljno skupino bralcev.


Predno se sploh lotite pisanja morate imeti jasno predstavo o tem, kdo so vaši ciljni bralci, kaj veste o njih, kateri so njihovi interesi, kako razmišljajo, se obnašajo ipd. Več stvari kot upoštevate, bolj relevantne in uspešne bodo vaše objave. Ko dosežete, da ljudje razmišljajo ali celo govorijo o vaših objavah, ste zmagali.


Z blogom si gradite skupnost - skupino ljudi, ki vam zaupajo, ki menijo, da se spoznate na stvari, o katerih pišete in katere počnete. To je veliko vredno!


Pravi pripadniki vaše skupnosti bodo brali vaše članke, komentirali, celo delili s prijatelji. Vaša skupnost bodo pravzaprav ljudje, ki vam bodo pomagali pri povečanju pomena bloga in pridobivanju vrednosti le-tega. (tako da zahvala vsem, ki trenutno berete in mi s tem pomagate)

3. “Ton glasu” pri pisanju bloga


Ste že slišali za “ton glasu” pri pisanju? To je način govora, izražanja, ki obstaja tudi pri pisanju. Je način, kako se sedaj pogovarjam z vami oz. kako pišem o današnji temi.


Ton glasu odraža osebnost in vrednote ljudi, ki stojijo za blagovno znamko. V mojem primeru je to kako razmišljam in kaj čutim do teme, o kateri pišem ter na kakšen način delim z vami svoj interes.


Ton glasu lahko naredi veliko razliko, zato je dobro razmisliti, kdo so vaši bralci in kakšen je njihov način razmišljanja ter kaj želite z blogom dosečti.

4. Ideja in raziskava tematike


“Joooj, nujno se moram spomniti kakšne dobre teme za blog objavo, vendar se ne morem domisliti ničesar!” Ali tako zvenite? Naj vam olajšam pisanje novih objav.


Za začetek lahko najdete temo blog objave tako, da pomislite na interese svojih ciljnih bralcev. Kaj so njihove težave, pri katerih jim lahko pomagate? Jim lahko svetujete tako, da jim določeno delo olajšate?


Na primer, da se ukvarjate z zobozdravstvom. Pomislite, kateri so glavni pomisleki, ki jih imajo ljudje pred obiskom zobozdravnika, ali nasploh o zdravju zob.


Kot prvo, se je potrebno osredotočiti že na samo počutje ljudi ob obisku zobozdravnika. Ponavadi jih je strah, jim je neprijetno... Treba jim je pomagati, da se počutijo sprejete, varne in da bo poskrbljeno, da jih ne bo bolelo.


Kot primer dobre prakse je spletna stran Stomatologica, kjer že ob pogledu na naslovno sliko zobozdravnice dobimo občutek zaupanja in topline.




Pri samem pisanju bloga pa je potrebno iti nekoliko bolj v vsebinski del. Vsebina ne rabi neposredno promovirati v našem primeru zobozdravstvenih storitev. Cilj je ljudi izobraziti, odgovoriti na njihova morebitna vprašanja in jim vso zadevo nekoliko približati. Naj si na hitro zamislim par zanimivih tem o zobozdravstvu, da boste vedeli, o čem govorim:


• Zakaj bolijo zobje v stiku s hladnim
• Kako pravilno ščetkati zobe
• Zahtevati pri zobozdravniku protibolečinsko injekcijo, ali ne?
• Limona in sladkor, smrtna kombinacija za zobe
• Dobre in slabe strani beljenja zob
• 5 načinov, kako paziti na svojo sklenino


Za zamisli objav prisluhnite ljudem. Prebrskajte internet, forume, ali pa kar vprašajte svoje sledilce na socialnih omrežjih ali kje drugje, kaj bi jih najbolj zanimalo. Ljudje imamo velikokrat podobna vprašanja in pomisleke, zato se je o tem dobro pogovarjati s svojo okolico.


Bodite pozorni na vse, kar slišite ali preberete in opazite na internetu, v okolici in si ideje sporti zapišite, da jih ne pozabite. Lahko na navaden listek ali v beležko, ali pa uporabite katero od aplikacij - nekateri uporabljajo Trello, Evernote ali kaj podobnega.




Ideje lahko tudi “kradete”. Vedno je dobro spremljati konkurenco in morda pri njih poiskati inspiracijo. Super orodje za spremljanje blogov in objav s podobno tematiko je Feedly, kjer vam na vašo željo pošiljajo vse novejše članke o izbrani tematiki, ki so bili nedavno objavljeni na internetu.


Pogledate lahko tudi, katere vsebine so bile na internetu glede na ključno besedo najbolj deljene z orodjem BuzzSumo. Sicer je večina rezultatov v angleščini, vendar si lahko z njimi zelo pomagate.



5. Pisanje naslova blog objave


Naslov je poleg naslovne slike prva stvar, ki jo ljudje opazimo. Naslov je ključna stvar, ki odloči, ali bodo ljudje kliknili na povezavo in prebrali blog objavo ali ne. Da bo naslov pritegnil maksimalno število bralcev, pa se lahko ravnate po spodnjih nasvetih.


Uporabite števila: če pogledate uspešne blog objave drugih strani, boste videli, da je veliko uspešnih objav vsebuje v naslovu število. Na primer 6 nasvetov za…, 5 stvari, ki…, 10+ načinov kako…


Začinite naslov s presežniki in atraktivnimi besedami, kot so: neverjeten, skrivnosten, najboljši, epski, ultimativni, zavidljiv ipd.


V naslovu uporabite ključne besede. Naslov je pomemben tudi zaradi SEO optimizacije, saj ga je potrebno prilagoditi na podlagi iskalnih nizov, ki jih ljudje vpišemo v spletne iskalnike. Kako ljudje iščejo določeno vsebino, lahko preverite z orodjem Keyword Planner, ki ga najdete v sistemu Google Adwords oglaševanja.




Če imate še vedno težave z izbiro naslova, lahko najdete idejo z generatorjem naslovov od podjetja HubSpot ali BlogAbout. Predlogi so v angleškem jeziku, lahko pa vidite na kakšnem principu delujejo in prenesete del v svoj naslov.


Potrudite se, da ne bo vsak naslov po istem kopitu, saj imamo ljudje radi raznolikost, vendar pa je dobro upoštevati dobro prakso in pri vsakem naslovu vključiti katerega od zgornjih nasvetov.

6. Pisanje osnutka


Preden se lotite pisanja blog objave, je priporočljivo, da si sestavite okvirni osnutek in kazalo. To vam bo pomagalo, da ne boste zašli s tematike, poleg tega pa boste lažje raziskali stvari bolj podrobno in podali kar se da koristne informacije.


Zastavite si glavne podnaslove, katere nato poskusite razdeliti še na bolj podrobne segmente.


Pisanje osnutka ni samo zaradi vsebine. Treba se je osredotočiti na rezultat. Na kvaliteten članek, ki bo podal vse informacije, katere bodo koristile bralcem. V mojem primeru je to blog o začetku bloganja, katerega namen je pomagati razrešiti vsa vprašanja glede začetka pisanja blog objav. Bilokakšna vprašanja lahko zapišete v komentar, bom z veseljem odgovoril.


Gremo dalje!

7. Koristna vsebina


Vsebina je pri pisanju bloga tako pomembna, da sem zanjo posebej ustvaril še eno poglavje. Vsebina je stvar, kateri morate nameniti največ časa. Če morate izbirati med večjim številom člankov in manjšim številom, ki bodo vsebinsko bogatejši, bi vsekakor rekel, da se odločite za drugo.


Saj pravijo “manj je več”, kar lahko pride v poštev pri tematikah, katere ljudje ne želijo dolgo brati. Vendar pa je težko v prispevku, ki vsebuje le 300 ali 400 besed, zapisati nekaj koristnega in vsebinsko polnega. Če lahko zapišete članek, ki bo s 300 besedami navdušil bralca, toliko bolje!


Sam sem skušal skrajšati to objavo, vendar se mi je zdelo, da bi vas pustil negotove glede določenih stvari, katere po mojem mnenju nujno potrebujete pri pisanju bloga.


Če kolebate med dolžino in vsebino, izberite srednjo pot, ki se nagiba proti vsebini. Pa če to pomeni na mesec nekaj objav manj, bodo pa vsebinsko bogate.

8. Promocija


Promocija bloga oz. blog objav je po končanem pisanju ključna! Brez promocije vaša objava ne bo dosegla bralcev in brez bralcev niste naredili nič.


Socialna omrežja


Delite svoje blog objave na socialnih omrežjih. V primeru, da še nimate poslovnega profila za objavljanje povezav do vašega bloga si ga morate nujno ustvariti. Socialna omrežja izberite glede na svoje bralce, odvisno od tega, katera omrežja uporabljajo.




V Sloveniji je najbolj razširjeno omrežje Facebook, nato pa počasi pridejo ostala..


Na socialnih omrežjih prav tako promovirajte vaše blog objave, da bodo dosegle čim večje število vaših potencialnih bralcev. Bodite pozorni, da skrbno izberete ciljno skupino z ustreznimi kriteriji interesov ipd.


Email


Obvestite svoje prijatelje po mailu in tiste, ki bi jih utegnil vaš članek zanimati. Seveda obvestite o novi objavi tudi “subscriberje”, ki se bodo prijavili na prejemanje novičk o vaših objavah. Email marketing je eden najbolj učinkovitih načinov digitalnega oglaševanja, tako da se splača nameniti več časa in denarja k pridobivanju kontaktov (“subscriberjev”) in deljenju vsebine preko emaila.


Ustno priporočilo


Če poznate koga, ki bi mu vaš blog uspel koristiti, ga ob naslednji priložnosti povabite k branju ter naj vam poda svoje mnenje in morda kakšne zamisli za naslednje objave.


Predvsem pri socilanih omrežjih lahko vsebino tudi “reciklirate”. Čez čas ponovno objavite povezavo do katere izmed svojih objav, morda zamenjate sliko ali opis in ponovno privabite na blog vse tiste, ki so morda objavo prvič spregledali, ali iz katerega drugega razloga niso prebrali.

Za konec


Pisanje bloga je kar zapleten proces, ki pa ima lahko prinese veliko koristi. Zajeli smo po mojem mnjenju najbolj ključne stvari za pisanje bloga, ki pa vsekakor niso vse, saj bi lahko naštevali kar nekaj časa. Težko bi izpostavil, na kaj bodite najbolj pozorni - kar na vse! Upam, da vam bo sedaj pisanje bloga lažje in da boste v tem kar počnete maksimalno uspešni.


Se tudi vi lotevate pisanje bloga ali pa ste v pisanju že kar domači? Zanima me, kakšne so vaše izkušnje. V komentar lahko zapišete tudi kakršnekoli pomisleke ali vprašanja, vam bom z veseljem pomagal ;)

8 ključnih stvari pri pisanju bloga in prve blog objave
4.7 (94.29%) od 7 ocen
Delite s prijatelji:
Žiga Mlakar
Žiga Mlakar
Reflektorjev mastermind in marketinški navdušenec.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja