5 zelo pomembnih dejavnikov za povečanje prodaje na Instagramu - Reflektor Marketing
parallax background

5 zelo pomembnih dejavnikov za povečanje prodaje na Instagramu

Instagram postaja v Sloveniji in po svetu eno največjih socialnih omrežij, ki lahko s pravimi metodami in pristopi močno vpliva na poslovanje podjetja. V Sloveniji sicer še vedno prednjači Facebook, vendar pa strmo narašča število Instagram uporabnikov, ki je sedaj že več kot 180.000.


Ker nas je vedno več na Instagramu, pa je veliko bolj zanimivo tudi za podjetja. Poglejmo 5 najučinkovitejših načinov za povečanje prodaje na Instagramu.

1. Bistvo Instagrama so slike in zgodba


Instagram je socialno omrežje, ki sloni predvsem na slikah in video posnetkih. Zaradi tega je potrebno objavljati slikovni oz. video material, ki pritegne naše sledilce in potencialne kupce.


Veliko ljudi bo trdilo, da morajo biti slike profesionalne, vendar ni nujno. Vse je odvisno od tega, s čem se podjetje ukvarja, kaj želimo s slikami doseči in predvsem kako se nanje odzivajo naši sledilci. Nedavno je Instagram omogočil sledenje analitike posameznih objav, s pomočjo česa lažje ugotovite katere objave so bolj učinkovite od drugih, on katerih urah je bolje objavljati ipd.




Učinkovite slike pa niso dovolj, potrebno je ustvariti zgodbo in potrebo po nakupu produktov. S pomočjo slik prikažite koristi produktov, kako zadovoljujejo potrebe kupcev, katere so prednosti na pram konkurentom itn. Imejte v mislih le to, da ne smejo biti vse objave o vas in vaših izdelkih. Naj bodo posredno vezane na vašo dejavnost in vzpodbujajo interakcijo sledilcev z enakimi interesi.


S konstantnim objavljanjem in grajenjem zgodbe boste pripomogli k večji pripadnosti in večjemu interesu do vaše blagovne znamke, kar pa bo povečalo tudi prodajo

2. Uporabljanje heštegov


Kaj je hešteg? Hešteg oz. “hashtag” je metadata oznaka, ki se uporablja predvsem na socialnih omrežji za združevanje objav enake tematike pod določeno oznako. Uporablja se pri posameznih besedah, ki opisujejo določeno tematiko, pred besedo pa
zapišemo # (lojtro)


Na Instagramu so heštegi zelo popularni in lahko z njihovo pomočjo dosežemo veliko več ljudi. Na primer, da prodajamo čevlje. Sedaj sicer ne bom delal raziskave heštegov, benchmarkinga ipd., ampak recimo, da se najbolj uporabljajo #čevlji, zraven pa uporabimo še #gledališče #predstava #opera, saj prodajamo elegantne čevlje in smo uporabili sliko iz gledališča.


Še lažje pa je, če prodajamo v tujino, saj so heštegi v ostalih jezikih veliko bolj obiskani in več ljudi vidi vašo objavo. V tem primeru bi uporabili #shoes #elegant #classy #opera #theater #intakonaprej :)

3. Slike obstoječih strank


Odličen način pridobivanja zaupanja in vzpodbujanja prodaje je objavljanje slik obstoječih strank. Obstoječe stranke lahko vzpodbudimo s kakšnim darilom ali minimalnim popustom, da nam pošljejo sliko s kupljenim produktom, ali pa jo objavijo kar na svojem Instagram profilu in jo vi “repostate” na svoj profil.


S tem vzpodbudimo obiskovalce našega Instagram profila, da začnejo razmišljati o nakupu, poleg tega pa naša kredibilnost zraste, ker je očitno, da so obstoječi kupci zadovoljni.


4. Sodelovanje z “opinion leaderji”


”Opinion leaderji” oz. mnenjski vodje imajo na stopnjo nakupa velik vpliv. Na Instagramu so to ponavadi različni blogerji in influencerji, ki s svojimi spretnostmi in načini komuniciranja v določeni branži pridobijo veliko sledilcev in privržencev. Z njimi se je dobro povezati in jih v zameno za sliko s produktom in kakšnim promocijskim stavkom na njihovem profilu tudi ustrezno nagraditi.


Pogoje imajo različne, odvisno tudi od števila sledilcev, povprečnega števila všečkov na posameznih objavah ipd. To je popolnoma stvar dogovora, najbolj pogost način sodelovanja pa je ta, da zaračunajo določeno vsoto denarja + izdelek, ki jim ga moramo podariti, da objavijo sliko.


Po naših izkušnjah je odličen način dogovora tak, da namesto plačila ponudimo določen delež od prodaje v obliki provizije, kjer posebej za njih oblikujemo promocijsko kodo, s katero njihovi sledilci dobijo določen popust. S pomočjo popusta še nekoliko vzpodbudimo nakupovanje in pa lažje sledimo nakupom in obračunamo provizijo.

5. Razlika med osebnim in poslovnim Instagram profilom


Odkar je Facebook prevzel Instagram je bilo veliko polemik o novem algoritmu, ki naj ne bi več prikazoval objav po časovnem zaporedju, temveč na podlagi ogromno dejavnikov (predvsem število všečkov, komentarjev, pogostost objavljanja itd.), kar bi pomenilo predvsem za podjetja z manjšo bazo sledilcev veliko manjši doseg ljudi.


Čar Instagramam je ravno v prikazovanju objav po časovnem zaporedju. Morda katere objave zaradi tega zgrešimo, saj jih novejše izrinejo, ampak je to normalno in si lahko starejše prav tako ogledamo, če podrsamo nekoliko nižje.




Stvar, ki ni razjasnjena, pa je morebitna razlika v algoritmu za osebne Instagram profile in poslovne. Podjetja sicer lahko sama izbiramo, ali bomo ustvarili navaden ali poslovni profil, je pa javna tajna, da naj bi objave poslovnih uporabnikov dosegale manj ljudi. Manjši doseg ljudi pa pomeni manj obiskovalcev spletne strani in posledično zelo verjetno manj nakupov.


Sam sicer še nisem bil pozoren na razliko v dosegu objav med osebnim in poslovnim profilom, vendar vsekakor ena stvar več, ki jo je dobro spremljati.

Za konec


Instagram je lahko zelo dobičkonosen marketinški kanal, če ga znamo pravilno uporabiti. Do drastičnega povečanja prodaje pride predvsem pri prodaji B2C, če se pravilno lotimo objavljanja in celotne strategije komuniciranja na le-tem.


Uporabljate tudi sami Instagram za svoje podjetje? Zelo zanimivo bi bilo slišati kakšno izkušnjo s tem Instagramovim algoritmom.

Delite s prijatelji:
Žiga Mlakar
Žiga Mlakar
Reflektorjev mastermind in marketinški navdušenec.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja